Ben jij ontzettend hard aan het trainen maar blijven de resultaten een beetje weg? Dan kan het zijn dat je voeding niet helemaal ‘on-point’ is. Vaak wordt voeding dan ook wel het vierde onderdeel van een triathlon genoemd.

We weten dat voeding belangrijk is, maar toch beschouwen we het vaak als iets vanzelfsprekends. En dat terwijl voeding eigenlijk zo onmisbaar en soms complex is. Tijdens sporten maak je kleine scheurtjes in je spieren. Door het herstellen van deze scheurtjes wordt je sterker. Maar het herstel van het lichaam na het sporten gaat verder dan eiwitten. Ja, eiwitten zijn belangrijk… maar het is absoluut niet hoe meer hoe beter. En heb je er al eens over nagedacht dat ook andere voedingsstoffen essentieel zijn voor het herstel? Tegenwoordig word er veel over voeding gesproken.

De basis van een correct voedingsschema ten behoeve van jouw sportieve prestaties beginnen bij dagelijkse gezonde en gevarieerde voeding! Dagelijkse voeding levert ons de nodige brandstoffen en bouwstoffen voor het sporten. Koolhydraten, eiwitten en vetten vormen de belangrijkste voedingstoffen.

Een gezonde voeding vormt de basis voor een goede conditie. Hierbij enkele handvaten om jouw dagelijkse voeding te optimaliseren ten behoeve van jouw sportieve prestaties en sportbeleving.

Ook is het voor vele de vraag hoe doe ik dat nou tijdens zo een wedstrijd . Wat eet je in de ochtend voor de wedstrijd en wat kan ik beter niet eten. Deze clinic zal jullie daar meer duidelijkheid in gaan geven . Het is voor iedereen dan wel verschillend maar voor iedereen geld dat gezond eten zeker de prestatie bij sporten ten goed doet en dat zal Emma handreiking geven hoe je dat kunt gaan doen